la primera plataforma 2.0
que connecta proveïdors
i administració local

ENTREVISTA A JOSEP ANTONI LATORRE
CAP DEL SERVIEI DE QUALITAT AMBIENTAL DE L'AJUNTAMENT DE TERRASSA 

"El projecte genèric TEI s'agrupa en 4 línies d'actuació: enllumenat públic, edificis municipals, energies renovables i mobilitat" llegir+

 

La UPC presenta al saló Automobile Barcelona innovacions tecnològiques per a la mobilitat urbana

L’edició d’enguany de l’Automobile Barcelona, denominació actual del renovat Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona, està concebuda per donar resposta a la transformació digital que viu el sector de l’automoció unint dos esdeveniments: el Connected Hub per a professionals (11 i 12 de maig), que va comptar amb més d’un centenar de ponents, i el Motorshow per al públic en general (del 13 al 21 de maig), que acollirà més de 40 novetats mundials. El Saló, que té lloc al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona (Av. Reina Maria Cristina), reuneix 90 empreses i 25 start-up.

La participació de la UPC en aquesta edició es realitza a través de CARNET, el primer hub d’investigació i innovació centrat en l’àmbit de la mobilitat urbana a Barcelona, impulsat per la UPC, Volkswagen Research i SEAT. CARNET va estar present, l’11 i el 12 de maig, a l’Inspiration Arena del Connected Hub, un espai concebut com a punt de trobada dels actors implicats en les innovacions tecnològiques clau per al present i el futur del sector de l'automoció. CARNET va presentar, entre d’altres, Barcelona, Smart Shuttle Pilot, un projecte pilot i col•laboratiu de transport urbà compartit; CitEffect–UPC: Virtual Mobility Lab Barcelona, una eina de simulació que avalua quantitativament l’impacte de les noves formes de mobilitat en un entorn urbà; i el SEAT Autonomous Driving Challenge, un concurs adreçat a estudiants amb formació en robòtica.

El projecte Barcelona, Smart Shuttle Pilot planteja un nou sistema de transport, basat en vehicles compartits a demanda, que s’ha assajat de forma pilot amb estudiants de la UPC i treballadors del RACC per arribar allà on no ho fa el transport públic. Es tracta, per tant, d’un model de mobilitat urbana més sostenible, eficient i flexible que alhora aporta una satisfacció més elevada als ciutadans. En aquest projecte, impulsat per l’empresa SEAT, hi participen l’inLab FIB de la UPC, que ha aportat les tècniques de simulació i optimització, i l’start-up Shotl, que ha desenvolupat les tecnologies IoS i Android del sistema, així com l’algoritme que planifica la gestió de les rutes. El projecte es basa en un anterior realitzat el 2014 en què es va simular com funcionaria un sistema real de transport compartit urbà al districte de l’Eixample de Barcelona.

D’altra banda, el projecte CitEffect–UPC: Virtual Mobility Lab Barcelona és una eina de simulació que avalua quantitativament l’impacte de les noves formes de mobilitat en un entorn urbà. Aquestes noves formes de transport (vehicles elèctrics, bicicletes, patinets, etc.) plantegen escenaris que han de ser avaluats quantitativament per determinar el seu impacte en la mobilitat urbana: per exemple, en la congestió del trànsit, l’emissió de CO2, el consum de combustible o la velocitat mitjana dels vehicles. S’han realitzat simulacions en el districte de l’Eixample i a l’interior de les Rondes de Barcelona.

Pel que fa al concurs SEAT Autonomous Driving Challenge, s’ha adreçat a estudiants amb formació tècnica en robòtica, perquè desenvolupin tecnologia per als cotxes del futur. En el concurs han participat nou equips d'estudiants d'universitats espanyoles, dos dels quals són de la UPC.
 

CERCADOR DE PRODUCTES
Subscriu-te gratis al newsletter
La incorporació del vehicle elèctric dins les flotes municipals
Jornada Eficiència Energètica
Jornada F2F:Noves Formes de Gestió de l’Administració Local
Conveni amb AMEC
FOTOBOOK Jornada VEM
GPI Software - Internet & Web Solutions

Distribuït per: Micrològic SLU

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto