El Partit Popular va convertir l'estació Sol del metro de Madrid al gran aparador publicitari d'un smartphone-durant un mes s'ha anomenat Sol Galaxy Note! - I ara ho vol fer amb les del suburbà barceloní. Ahir, en la Comissió de Mobilitat i Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, el govern municipal, encapçalat per CiU, va acceptar una proposta del PP per estudiar si el model madrileny es pot aplicar a Barcelona.
Amb la iniciativa es busca trobar maneres alternatives de finançar el malmès sistema de transport públic. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) rebia de l'Estat 150 milions d'euros el 2010, xifra que va passar a 133 milions el 2011. Aquest any només arribaran 93. No obstant això, la quantitat a la qual ascendiria el benefici publicitari no és clara. La capital de l'Estat encara no ha revelat quants diners va rebre per cedir les naming rights (drets del nom), cosa que va obligar a canviar les marquesines i la senyalització de la parada.
Fonts de Transports Metropolitans de Barcelona accepten que ja s'han rebut trucades de clients interessats en folrar de publicitat algunes estacions del metro de la ciutat. El primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, no es mostra partidari de modificar els noms de les estacions, encara que sí de realitzar intervencions publicitàries més contundents. L'oposició, d'esquerres, mira també amb recel el canvi de noms. La resposta als possibles clients es coneixeran a partir de l'estiu, quan el Govern de la ciutat tingui a la mà l'estudi.
Un temps similar al que trigarà un altre informe amb el qual es busca conèixer la viabilitat econòmica de canviar el nom de l'estació de Glòries del Trambesòs. Unitat per Barcelona va sol.licitar ahir la modificació en la mateixa comissió per considerar que "una parada del tramvia no pot utilitzar una denominació franquista i inapropiada, que no explica el sentit del nom de la plaça", segons paraules del regidor Joan Laporta. Forn va considerar la proposta alguna cosa "ple de sentit".
Segons un portaveu de TMB, el canvi implicaria substituir els rètols, els mapes, les marquesines de les estacions i alguna programació informàtica de tot el sistema integrat de transport. Una despesa que UXB no considera "sumptuós" però que suma en els d'una entitat que, per culpa de la crisi, s'ha vist a la vora d'una vaga de treballadors.
Font: El País