L’Ajuntament de Manresa anuncia que el carrer Guimerà es transformarà en una illa de vianants sense bus urbà

L’Ajuntament de Manresa ha anunciat que la transformació del carrer Guimerà en illa de vianants es farà finalment descartant el pas del bus urbà pel principal eix comercial de la ciutat.

La decisió s’ha adoptat després de conèixer els resultats del procés participatiu sobre els dos models alternatius que el consistori va presentar per transformar el Guimerà –el "Model A", mantenint el pas del bus; i el "Model B", sense bus- que es va obrir el 15 de setembre passat amb diverses sessions informatives i una enquesta que es va tancar quinze dies després.

La voluntat del govern municipal era recollir aquestes opinions, incorporar-les al procés de decisió, juntament amb altres elements de caràcter més tècnic, per acabar de valorar l’alternativa definitiva.
El resultat ha estat l’elecció del ”Model B”.

Els objectius del projecte

La decisió finalment adoptada per l’Ajuntament de Manresa, favorable al “Model B” , permet assolir els quatre objectius que es plantegen a l’hora d’elaborar el projecte que ha de convertir el carrer Guimerà en una illa de vianants i que són:

a) Establir un espai amb prioritat per als vianants amb accés restringit i regulat al vehicle privat dins de l'horari establert.
b) Fomentar la mobilitat sostenible i els itineraris a peu, pacificar el trànsit, reduir els sorolls i millorar el transport públic per aconseguir una mobilitat més sostenible -a peu, en bicicleta, amb Vehicle de Mobilitat Personal (VMP) o en transport públic- i reduir l’ús del vehicle privat, rebaixant així la contaminació al centre de la ciutat i les emissions de gasos d'efecte hivernacle.
c) Fer compatible amb la competitivitat i eficàcia del transport públic en aquesta àrea central de la ciutat, amb prioritat per als nous busos urbans elèctrics que s'incorporaran a la flota.
d) Reforçar el paper de l'àrea central de la ciutat com a lloc de passeig, de lleure, de compres i com a espai de referència cultural amb els equipaments del Kursaal i del Centre Cultural el Casino.

El “Model B” , al detall

El “Model B”, que és el que serà desenvolupat finalment, contempla algunes actuacions que també estaven previstes en el “Model A” com l’inici de la restricció d’accés de vehicles no autoritzats al Guimerà en la confluència del Passeig Pere III amb el carrer Canyelles o la reforma total dels dos trams actuals del carrer.

Però és, sens dubte, és el que implica uns canvis més profunds en relació a la situació actual perquè elimina el pas del bus pel Guimerà i canvia totalment el recorregut de les tres línies que actualment passen pel Guimerà (L1, L2 i L3) a partir de la plaça Espanya. En el nou model, el bus baixarà pel tram de la dreta del Passeig Pere III, girarà primer a Crist Rei cap a Guimerà fins al carrer del Bruc i allà cap a l’esquerra fins arribar a Saclosa, que invertirà el sentit de circulació, fins al carrer Pompeu Fabra, que també canviarà de sentit, fins a la carretera de Cardona. En aquest model es preveu instal·lar una parada a l’alçada de Crist Rei i també a Pompeu Fabra (Vegeu plànol itinerari bus d'aquest model).

La redacció definitiva i la tramitació administrativa es faran al llarg del 2022 i el 2023 ja es podria contractar i executar l’obra.




 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top