L’Ajuntament de Sant Cugat inicia l’any 2015 amb la posada en marxa d’un conjunt de millores en el servei públic de transport urbà. L’objectiu és fer més còmode aquest servei per als usuaris i, en el marc del projecte smart city, continuar apostant a Sant Cugat per les noves tecnologies com a eina d’eficiència i qualitat.
D’una banda, a finals d’aquest mes de gener es començaran a instal·lar a totes les parades d’autobús urbà etiquetes intel·ligents, que disposaran d’un codi QR (Quick Response) i també d’un altre codi amb tecnologia NFC (Near Field Communication) perquè els usuaris puguin accedir directament a l’App del transport urbà de Sant Cugat (StQBus). Cal recordar que a través d’aquesta aplicació l’usuari pot consultar els horaris de pas de cada parada tant teòrics com a temps real, a més de conèixer quines són les parades més properes i disposar de tota la informació de l’oferta de la xarxa d’autobusos de Sant Cugat.
Per altra banda, properament l’Ajuntament també instal·larà 15 bancs i 15 papereres a diferents parades d’autobús repartides per la ciutat. A més, la marquesina de la parada anul•lada de Rius i Taulet (davant l’antiga benzinera Gríful) s’ha restaurat i properament es col•locarà al barri de can Mates, concretament a la parada del carrer Josep Irla / J. Montcorb (línies L-2 i L-11).
Així mateix, recentment s’han instal•lat voreres modulars a les parades d’autobús de la plaça dels Quatre Cantons i del CAP Turó de can Mates. Aquest tipus de voreres, que contribueixen a eliminar barreres arquitectòniques a l’hora de pujar a l’autobús, milloren l’accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda i de la resta d’usuaris del transport urbà.
El conjunt d’aquestes actuacions ha suposat una inversió municipal de gairebé 40.000 €.
Finalment, cal destacar que per segon any consecutiu l’Ajuntament ha congelat les tarifes de preus del transport públic municipal. Les tarifes, per tant, hauran estat les mateixes durant els anys 2013, 2014 i 2015.
Font: Ajuntament de Sant Cugat