Aquests dies molts usuaris dels autobusos urbans de Terrassa han fet el seu trajecte en un autobús diferent dels habituals. Es tracta d'un vehicle híbrid, és a dir, amb un motor de combustió i un altre d'elèctric, que l'Ajuntament de Terrassa està provant de cara a la futura adquisició de 10 nous autobusos per a renovar la flota. Aquest vehicle, un Man de 12 metres, està circulant per totes les línies des del passat 10 de setembre.
Aquest és el tercer model que s'ha testat com a pas previ a l'adquisició dels nous autobusos. El passat mes de maig es va provar un Iveco de 12 metres, que no va portar passatgers, sinó que es va carregar amb el pes equivalent, i al juliol va circular un Volvo de 12 metres. Cadascun dels tres models està basat en una tecnologia diferent, però tots tres tenen en comú que són híbrids. També s'ha provat un autobús totalment elèctric de 6 metres, de la marca Wolta, que, en cas que s'acabés adquirint, s'orientaria a serveis especials.
Durant les properes setmanes s'analitzaran les dades recollides als diferents vehicles (consum, emissions, etc.) i abans de final d'any es posarà en marxa el procediment d'adquisició dels nous autobusos, que s'incorporaran al llarg de l'any vinent a la flota. Es preveu que alguns o tots els vehicles que es compraran siguin híbrids, en funció dels resultats de l'anàlisi de les dades.
L'adquisició de vehicles híbrids per a la flota d'autobusos urbans de Terrassa és una de les estratègies que conformen el projecte Terrassa, Ciutat Intel·ligent, iniciat en el mandat anterior amb l'objectiu de posicionar Terrassa com a smart city. Fins ara el projecte ha impulsat iniciatives com Terrassa, Energia Intel·ligent, on s'emmarca l'adquisició d'autobusos més eficients i nets, o la plataforma de sensors Sentilo, que permet, de manera remota, localitzar vehicles, avaluar consums elèctrics o revisar l'estat dels contenidors, entre altres aplicacions.