El Ple de l'Ajuntament de Terrassa va aprovar, durant la sessió ordinària del mes de març, l'expedient de contractació per adjudicar els serveis bàsics d'ajuda a domicili i d'ajut a la higiene de la llar. L'aprovació permetrà licitar properament aquests serveis, que formen part del conjunt de serveis d'atenció domiciliària que presta l'Ajuntament de Terrassa a través del Serveis Socials.
Els serveis bàsics d'ajuda a domicili s'adrecen a persones que tinguin limitada l'autonomia personal i no tinguin capacitat econòmica per procurar-se els ajuts necessaris. Actualment, unes 1.700 llars de la ciutat gaudeixen d'aquesta prestació.
Els nous plecs de condicions s'adapten als requisits de la nova legislació en matèria de contractació pública i presenten diferents novetats respecte el contracte anterior, incorporant una perspectiva més socioeducativa i preventiva i menys assistencial en la prestació del servei. Així, s'incorporen noves funcions de seguiment i inspecció per detectar situacions de risc. A més, s'incorporen noves prestacions com ara l'acompanyament de les persones usuàries a tràmits i visites mèdiques fora del municipi, quan aquestes no tinguin persones del seu entorn que ho puguin fer. També s'establirà atenció telefònica gratuïta les 24 hores i els 365 dies any. Una altra novetat rellevant és la incorporació de serveis d'ajut a la higiene de la llar.
D'altra banda, els plecs incorporen l'exigència d'estàndards de qualitat superior als actuals i diversos protocols per garantir un millor servei, així com la perspectiva de gènere. També s'exigirà a l'empresa adjudicatària el compliment de l'acord dels alcaldes del Consell Comarcal del Vallès Occidental en relació a les retribucions del personal. Igual que en totes les contractacions de serveis que fa l'Ajuntament, el personal serà subrogat. El contracte tindrà una durada d'un any i serà prorrogable per un més. El pressupost base de licitació és de 7.143.861,53 € per any.