L'alcalde de Terrassa proposa que el nou Pla Director de la Policia Local incorpori càmeres a l'uniforme dels agents

L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, que valora profundament "la gran professionalitat dels agents de la Policia Municipal", ha proposat que el nou Pla Director de la Policia Local que està ultimant l'equip de Govern incorpori noves mesures que contribueixin a fer més pròxima i transparent la tasca d'aquest cos de seguretat, com la integració de càmeres en l'uniforme dels agents, d'acord amb el que estableixi el marc normatiu vigent. Les càmeres permetrien avalar que totes les actuacions dels agents es fan sempre dins de la màxima correcció i respectant els drets i llibertats de les persones. L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, manifesta que, amb aquestes mesures, "volem que no hi hagi cap possible ombra de dubte sobre les correctes actuacions dels agents, uns treballadors i treballadores que exerceixen les seves funcions amb gran professionalitat per garantir la seguretat dels ciutadans i ciutadanes de Terrassa, i que fan unes funcions de gran vàlua" en matèria de seguretat, vigilància, regulació del trànsit, foment de la convivència, prevenció de delictes i protecció del medi ambient, entre d'altres funcions determinades per la llei. "Podem afirmar que tenim un cos de policia al qual hem estar agraïts i que té una bona imatge per al conjunt de la ciutadania", afirma l'alcalde.

L'objectiu del nou Pla Director és el de redefinir la Policia Local cap a un nou model més pròxim a la ciutadania i amb major dimensió social i educativa, dintre del seu paper de garant dels drets i llibertats de la ciutadania. Per a l'elaboració del Pla, s'ha analitzat la situació actual del cos de policia local i se n'ha avaluat les oportunitats i febleses, per actualitzar les funcions i l'estructura del cos sota els criteris d'una major proximitat amb la ciutadania i les entitats ciutadanes. Amb aquest objectiu, al Pla es defineixen les àrees de millora i es programen les mesures d'actuació. Una d'elles és el redimensionament de la plantilla, que augmentaria en 50 efectius en 10 anys. També es preveu un Pla de Formació perquè el cos disposi dels recursos formatius necessaris per avançar cap al nou model policial dissenyat. Pel que fa al GIP, tenint en compte que aquest grup d'intervenció ràpida té les mateixes funcions que la resta de la Policia Local, queda integrat en la Divisió d'Unitat Centralitzada (DUC), que també integra les unitats de trànsit i la policia ecològica. Cal destacar que en cap cas la Policia Municipal i, per extensió, el GIP, no té ni realitza funcions antiavalots, tal i com determina la Llei 16/91 del Parlament de Catalunya.
 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top