L’enllumenat públic i els elements de trànsit de Sant Cugat estaran gestionats amb criteris smart per un sol operador el que permetrà guanyar en eficàcia i eficiència

L’Ajuntament ha aprovat per ple l’adjudicació del contracte mixt de gestió energètica de l’enllumenat públic del municipi i gestió del centre de control del trànsit urbà a l’empresa Citelum Iberica S.A. D’aquesta manera, un sol operador passarà a gestionar, sota criteris smart, aquests serveis de manera que es guanyarà en eficàcia i eficiència. 

Arran de la finalització dels contracte del servei de manteniment de l’enllumenat públic i del servei de manteniment dels elements de la gestió del trànsit (semàfors, pilones i càmeres de trànsit), l’Ajuntament ha procedit a la tramitació dels nous contractes dels serveis esmentats. Si bé, fins ara, aquests dos serveis s’han realitzat d’una manera independent, el nou contracte inclou els dos serveis en un únic adjudicatari.
 
Aquesta unificació en un únic contracte permetrà guanyar en eficiència amb un estalvi notable dels costos d’explotació ja que podran ser recursos compartits com és del personal (administratius, operaris, oficina tècnica, etc.) així com els vehicles i la maquinària adscrita al servei (vehicles d’inspecció, camió cistella, camions plomes, etc.).  Es guanya també en eficàcia ja que una única empresa és responsable de tota la instal·lació i es tradueix en un millor servei atès que la rapidesa en la resposta en cas d’averia a la instal·lació es major.
 
El contracte inclou, com a novetat, la gestió dels subministraments d’energia elèctrica dels quadres d’enllumenat a la via pública. Seguint la línia ja iniciada amb l’aplicació de la Fase 1 del Pla Director de l’Enllumenat Públic, que ha suposat un estalvi del 28,4 % del consum energètic, amb aquesta nou contracte es preveu reduir en un 21 % més respecte el consum posterior a la Fase 1 del Pla Director. Per tal de dur a terme aquesta reducció del consum, les línies d’actuació proposades són:
 
- Ampliació de la zona del casc antic amb sensors de detecció del pas de persones (259 nous punts de llum de tecnologia LED amb detecció de pas.
- Eliminació de totes les làmpades de Vapor de Mercuri existents (564 punts de llum) per Vapor de Sodi i tecnologia LED (mes eficients que el Vapor de Mercuri)
- Eliminació de totes les llumeneres que no són respectuoses amb el medi ambient al no complir el Flux d’Hemisferi Superior (FHS) i que provoquen contaminació lluminosa (862 llumeneres)
- Instal·lació de 3.106 noves llumeneres tecnologia LED.
- Instal·lació de reductors de flux i de mòduls de telegestió tots els quadres que no en disposaven a dia d’avui. (23 quadres i 1.706 punts de llum es veuen afectats i suposarà una reducció del 50% del consum actual d’aquest punts)
- Consolidació del sistema de gestió punt a punt amb un total de 1.569 punts de llum afectats

Alhora, el contracte contempla també la modernització dels sistemes de trànsit així com la del centre de control que disposarà d’una major autonomia i capacitat per tal de gestionar tot el servei a distància.

El contracte té una durada inicial de 6 anys amb la possibilitat de pròrroga de 4 anys més i amb un cost anual aproximat de 3.436.064 € + IVA.


Font: Ajuntament de Sant Cugat
 
tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top