Durant el curs 2015-2016, un total de 210 alumnes de 12 centres escolars i 18 joves de la Fundació Catalana Síndrome de Down han participat en el projecte "Kango!", que té com a objectius principals millorar la mobilitat al voltant dels centres escolars del districte de Sarrià - Sant Gervasi, impulsar l'ús del transport públic entre els més joves alhora que es potencia la seva autonomia i afavorir la inclusió laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual o síndrome de Down, que exerceixen com a cooperants.
Les enquestes efectuades fins al moment actual assenyalen que en un 91% dels casos els pares han manifestat una valoració alta o molt alta, i un 96% opina que el projecte ha estat útil per a desenvolupar l'autonomia de l'alumne en un grau elevat. La Fundació Abertis, l'Ajuntament de Barcelona, la Fundació Catalana Síndrome de Down, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Telefónica tanquen el curs amb un balanç molt positiu d'aquesta segona edició i està previst que es prorrogui el proper curs escolar.
L'objectiu és continuar ampliant l'abast del projecte a més alumnes i escoles, després que durant el curs 2015-2016 s'hagi duplicat el nombre d'estudiants i de centres educatius respecte al primer any. Els centres que participen actualment són IE Costa i Llobera, Jesuïtes de Sarrià - Sant Ignasi, La Salle Bonanova, el Col·legi Jesús-Maria Sant Gervasi, l'Escola Tàber, l'Escola Projecte, l'Escola Lleó XIII, l'Escola l'Horitzó, la escola Decroly, l'escola Canigó, el Lycée Français i l'escola Dolors Monserdà - Santapau.
El Projecte "Kango!"
El projecte pretén aprofitar les noves tecnologies i, en especial, els dispositius mòbils per afavorir l'autonomia dels alumnes i aportar seguretat i confiança a les famílies en els desplaçaments dels nens en els centres educatius. Per a això, 10 parades d'autobús urbà i 4 de Ferrocarrils de la Generalitat -les més properes als centres escolars adscrits- disposen de cooperants Kango! equipats amb dispositius de tecnologia NFC (comunicació de camp proper), amb els quals els alumnes han de validar el seu pas a través de les targetes identificadores NFC. També hi ha punts de validació a l'entrada de les escoles. En el moment que el menor valida la seva targeta, la família rep automàticament -a través d'un SMS o un correu electrònic- la informació sobre el punt on es troba el seu fill (parades o escoles).