L'empresa barcelonina Vantage Group lidera el mercat d'aplicacions de baix cost per municipis gràcies a la tecnologia 'cloud computing'.
Valor i valer no sempre són sinònims. Aquesta podria ser la màxima de Vantageplaces, les noves aplicacions mòbil per a municipis que gràcies al sistema cloud computing tenen un cost reduït, sense repercutir en la qualitat i prestacions de les aplicacions.
El concepte cloud fa referència a un servei de lloguer. És com treballar amb Dropbox, Drive o icloud: fem servir l'eina, però no ens pertany. Així funcionen les aplicacions de Vantage, estan en el núvol, és a dir, comparteixen desenvolupament tecnològic.
Aquest sistema suposa un estalvi substancial ja que desenvolupar una app mòbil individual de les mateixes característiques, costaria fins a 25.000 euros, vuit vegades més del que costen les Vantageplaces. A més, el model està pensat perquè sigui autofinançable: "En aquest àmbit és molt important conèixer el sector per al qual vas a fer l'app, és a dir, el dels ajuntaments".
Per això havia de ser una aplicació assequible i sostenible. "El manteniment costa a l'ajuntament 1.000 euros anuals, que poden sufragar venent un dels tres banners que els cedim en l'aplicació", apunta el director de Vantage Group, Agustí Filomeno.
En només dos mesos de vida, la seva marca Vantageplaces es perfila com a líder del mercat de les aplicacions municipals a Catalunya, on ja s'estan desenvolupant per a 17 ciutats, entre elles, Puigcerdà, l'Escala, Santa Susanna, o a la ciutat balear de Maó .
La idea va néixer per cobrir una necessitat informativa en els ciutadans, que sovint no s'assabentaven del que passava en els seus municipis. El valor afegit d'aquest nou canal és la seva velocitat, accessibilitat i comoditat. El director general de Vantage Group explica: "No és una versió mòbil de la web perquè va més enllà, i tampoc és comercial, vol ser un element de servei al ciutadà".
Per als usuaris és gratis i descarregant l'app d'una ciutat es pot accedir al contingut dels altres municipis. La informació que es pot trobar va des de la història del municipi, fotos, rutes, números d'interès, fins notícies, agenda d'activitats-que inclou els municipis a menys de 50 km de distància-, i informació turística, així com les promocions que hi ha als negocis de la ciutat. Aquesta última funcionalitat forma part de la dinamització turística que es vol impulsar a través de l'aplicació. També hi ha un formulari per contactar amb l'ajuntament, a través del qual es poden enviar fotografies.
Un concepte smart city, perquè promou la participació ciutadana, ja que qualsevol pot enviar comentaris o denunciar situacions per millorar la ciutat.
Les aplicacions són personalitzades, és a dir, cada municipi pot sol•licitar el que vol que s’inclogui. Per exemple, es pot introduir una audio-guia per als museus de la ciutat, perquè els visitants d'aquest puguin sentir l'exposició de les obres des del seu mòbil.
Aquesta empresa ha trobat la fórmula per convertir la potencialitat del cloud en un producte innovador al servei dels ciutadans i a Catalunya, de la qual el director diu: "És probablement una de les regions del món més avançades a nivell tecnològic i pel que fa a aplicacions mòbil en concret, de fet, Barcelona va ser probablement la primera ciutat a tenir una app mòbil pròpia". Vantage Group s'apuntarà a la internacionalització en el Mobile World Congress.
Font: El Mundo