Ripoll actua davant l’extensió de la processionària

Aquest any hi ha hagut una presència massiva de les bosses de la processionària ('Thaumetopoea pityocampa') damunt dels pins a Ripoll, així que l’Ajuntament ha hagut de fer una actuació especial per evitar la proliferació de la processionària del pi, una eruga que afebleix els arbres i que pot arribar a afectar la salut de les persones i dels animals de companyia.

L'ajuntament de Ripoll ha encarregat aquesta actuació a la fundació MAP, que ja habitualment esporga de l'arbrat viari. La Fundació té un conveni signat amb l'Ajuntament per efectuar tots els treballs de jardineria, entre ells, l'esporga que es fa cada any per tal d'impedir que les branques dels arbres no creixin desmesuradament i provoquin problemes com l'excés de fulles a terra.

Les causes de l'expansió d'aquest any

La proliferació de la processionària està relacionada amb l'evolució de les temperatures, especialment si són més altes de l'habitual, especialment a la tardor.

tornar al llistat de notícies