urant aquest darrer trimestre, l'Ajuntament i TMB duen a terme un seguit d'actuacions a 120 parades d'autobús de la ciutat per instal·lar, traslladar, modificar i adequar les parades a les noves línies de la xarxa de bus que entrarà en servei aquesta tardor.
Els treballs es fan sense afectar la calçada ni la circulació. Són obres menors a les voreres i es renova el paviment i la fonamentació per a les marquesines. Mentre durin les tasques, que s'aniran desenvolupant de manera progressiva, es deixarà un pas a la vorera per als vianants d'una amplada mínima d'un metre i mig.
Les actuacions són les següents: s'instal·len noves parades en zones del recorregut de les futures línies que no coincideixen amb línies existents; es traslladen algunes parades per afavorir els intercanvis entre línies perpendiculars i amb altres transports, s'igualen les distàncies entre parades successives d'una mateixa línia o se situen a la mateixa alçada en els recorreguts d'anada i tornada. A més, s'instal•len lavabos a les futures terminals on no n'hi havia i pantalles d'informació a l'usuari en parades rellevants.
Amb la segona fase de la implantació de la nova xarxa s'incorporaran cinc noves línies, tres d'horitzontals i dues de verticals: H8, H10, H16, V3 i V15. La incorporació dels cinc nous eixos que se sumaran a les cinc línies anteriors conformarà, a finals d'aquest any, una malla de deu línies amb clara vocació de xarxa integrada, d'altes prestacions i de gran connectivitat.
L'Ajuntament aposta per millorar els serveis als ciutadans i per garantir que la capital catalana tingui un transport públic de qualitat. Amb aquest objectiu, l'1 d'octubre de 2012 es va iniciar la reformulació de l'actual xarxa d'autobusos de Barcelona amb la posada en funcionament de les cinc primeres línies de la Nova Xarxa. S'obtindrà una xarxa més llegible, més fàcil d'utilitzar; amb menys temps d'espera i de viatge; amb més regularitat i amb una millora de la connectivitat entre els diferents mitjans de transport públic i un transport públic més atractiu i sostenible.
Font: Ajuntament de Barcelona