Sant Cugat adquireix un autobús 100% elèctric, dos d’híbrids i un de baixa emissió

Sant Cugat és una de les primeres ciutats catalanes en incorporar un autobús completament elèctric en el servei de transport públic municipal. La ciutat també compta amb dos nous autobusos híbrids així com un minibus de baixa emissió de gasos contaminants (model EURO VI).


Estalvi de 143 tones de CO2 cada any

S’estima que l’adquisició d’aquests quatre autobusos evitarà llençar a l’atmosfera un total de 143 tones de CO2 cada any. Concretament, aquest estalvi s’aconseguirà de la següent manera:

• Autobús 100% elèctric: estalvi de 27.300 litres de dièsel/any i de 72 tones de CO2
• 2 autobusos híbrids: estalvi de 14.400 litres de dièsel/any i de 38 tones de CO2
• Autobús de baixa emissió (EURO VI): estalvi de 12.350 litres de dièsel/any i 33 tones de CO2


Característiques dels nous autobusos

• Autobús elèctric: es tracta del model “eBus-12” de la marca xinesa BYD. S’ha incorporat a la línia L-7 des d’aquest mateix migdia. Té una longitud de 12 metres i capacitat per transportar 70 passatgers. Disposa de 3 portes d’accés laterals i està plenament adaptat a les persones amb mobilitat reduïda. La seva autonomia és de 250 quilòmetres, gràcies a tenir incorporades unes bateries de ion liti amb capacitat de 324 Kwh. El temps de recàrrega de les bateries és de 5 hores i mitja. A més a més, disposa de l’anomenat “fre regeneratiu”, que permet carregar les bateries quan es pressiona el pedal de fre.
La inversió per adquirir aquest vehicle ha estat de 428.400 euros, més 5.938 euros més per a l’estació de recàrrega.
• 2 autobusos híbrids: un és de la marca Volvo (model 7900 LH) i l’altre de la marca VanHool. El primer s’incorporarà demà mateix a la línia L-1 i el segon a la línia L-3 a partir de la setmana vinent. Tots dos disposen d’un motor elèctric i un altre de dièsel que poden funcionar en paral·lel o de forma independent segons les necessitats. Tots dos autobusos tenen, també, una longitud de 12 metres.
La inversió per adquirir l’autobús Volvo ha estat de 305.000€ i l’autobús VanHool de 355.000€.
• Minibus de baixa emissió: es tracta del model “Sprinter City 65” de la marca Mercedes-Benz. Disposa d’un motor dièsel de baixa emissió de gasos contaminants (model EURO VI). Té una longitud de 7’7 metres i una capacitat per transportar 21 passatgers. S’incorporarà demà mateix a la línia L-4, ja que les seves dimensions reduïdes s’adapten molt bé a l’orografia del recorregut (la Floresta).   
La inversió per adquirir aquest vehicle ha estat de 159.150 euros.


El parc d’autobusos de la flota municipal

Actualment la flota del transport públic municipal està formada per 20 autobusos (més dos de reserva), dels quals 1 és elèctric, 4 són híbrids i 1 és de baixa emissió. En total hi ha en servei deu línies.

El nombre de viatgers del transport públic municipal no ha parat de créixer en els darrers anys. Durant el 2015 es va arribar al seu màxim històric: 1.104.135 passatgers van fer ús d’aquest servei que gestiona l’Ajuntament.
 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top