Sant Joan de les Abadesses instal·larà nous fanals i làmpades LED

El consistori Santjoaní substituirà tot l'enllumenat del nucli antic i instal·larà pàmpols nous i làmpades LED. Segons l’Ajuntament, el canvi es fa amb l'objectiu d'aconseguir un major estalvi energètic i sostenibilitat de l'entorn. Actualment, a la localitat, hi ha 1.348 làmpades de diferents tecnologies, la majoria de vapor de sodi a alta pressió (un 63%) que conviuen amb làmpades de baix consum, halogenurs metàl·lics, i làmpades LED que ja s'havien incorporat els darrers anys.

El projecte tindrà un cost aproximat de 443.830 euros, dels quals prop de 222.000 seran subvencionats per l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), un organisme adscrit al Ministeri per la Transició Energètica.

La part municipal s'amortitzarà a través de l'estalvi gràcies a la disminució del consum, però també gràcies a la reducció de potència contractada que serà possible amb aquesta tecnologia. Actualment, la despesa en enllumenat públic ascendeix a prop de 75.000 i es reduirà fins a un 70% amb el nou sistema, que permetrà un control més acurat dels consums a través de les dades que recollirà cada punt de llum. S'espera que la instal·lació del nou enllumenat s'enllesteixi abans d'acabar aquest 2019.



 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top