Terrassa rebrà gairebé 6,4 milions d'euros de la segona convocatòria dels fons europeus Next Generation per seguir desenvolupant millores en l'espai públic, la mobilitat i accessibilitat
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha fet pública la resolució provisional de la segona convocatòria de la concessió d'ajudes dels fons europeus del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, inclòs en el programa Next Generation. Aquesta resolució atorga a Terrassa gairebé 6'4 milions d'euros que es complementaran amb la part que ha de cofinançar l'ajuntament i que serviran per executar diversos projectes que el consistori va presentar a la convocatòria de subvencions. Tots els projectes presentats tenen com a objectiu millorar l'espai públic, l'accessibilitat i la mobilitat a la ciutat.
En concret els fons europeus permetran a l'Ajuntament adquirir dos autobusos de tecnologia elèctrica per incorporar-los a la flota de vehicles de TMESA. A més, també s'ha aprovat el projecte d'instal·lació de dos punt de recàrrega per aquests autobusos a les cotxeres de l'empresa municipal, el que suposa una inversió total de gairebé 1,8 milions d'euros.
D'altra banda, també es dotarà de recursos el projecte de millora de l'accessibilitat a l'estació de Ferrocarrils de Les Fonts, que permetrà arranjar la passarel·la que dona accés a aquest equipament. Així mateix, s'ha aprovat la millora de diverses parades d'autobús en diversos barris i la millora de l'accessibilitat a l'estació del Nord. D'aquesta manera, es vol donar un nou impuls al transport públic.
La segona convocatòria dels Next Generation també ha atorgat recursos a l'Ajuntament per executar diversos projectes per continuar millorant l'accessibilitat a la ciutat mitjançant actuacions a diversos itineraris de vianants, com la construcció d'una rampa accessible per connectar la Ronda de Ponent amb el carrer Teide; la implantació d'un pas elevat davant el casal cívic de Can Palet de Vista Alegre; o la urbanització d'una part del carrer del Vent i del vial de cornisa entre els carrers de la Rectoria i Rigol i Fornaguera.
També s'han atorgat recursos per a la millora de l'accessibilitat en diverses cruïlles, com la del carrer de la Mare de Déu Fuencisla amb Mare de Déu de les Neus; les dels carrers Europa amb els d'Itàlia i Europa amb França, i la del carrer Iugoslàvia amb carrer Amèrica, així com l'execució de passos elevats i passos rebaixats de la vorera en aquests vials.
La resolució també ha valorat positivament els projectes per a la rehabilitació de la plaça de Rosalía de Castro; la passarel·la de Sant Llorenç; el pont del Cementiri Vell; el pont de Sant Pere; el pont del Passeig i el Pont de Montserrat.
Per últim, també s'ha dotat amb una partida de gairebé 560 mil euros per al projecte destinat a disposar d'arquitectura tecnològica per a la futura implementació de la Zona de Baixes Emissions a Terrassa.
tornar al llistat de notícies