Després de la participació en la FIAA, l'autobús Rampini elèctric, distribuït per Joule Power per al mercat espanyol, ha passat per la Ciutat Comtal on ha estat protagonista de diverses proves tècniques i de circulació per TMB, l'empresa gestora del transport públic de l'Àrea metropolitana de Barcelona.
Els tests duts a terme per personal tècnic de TMB es van centrar bàsicament en circulació real, encara que sense passatge, però sí amb simulació de càrrega. Així mateix, el Rampini Elèctric també va ser sotmès a diverses proves dinàmiques i de consum que van tenir una durada de quatre dies, llançant, al final, un informe positiu i molt favorable per part de l'empresa responsable del transport metropolità barceloní.
El Rampini Elèctric és un autobús de 8 m. equipat amb tres portes, segons la nova normativa europea, que munta un potent motor Siemens de 150 kW. Les seves bateries de liti li proporciona una autonomia de 180 km, més que suficients per a la circulació en un entorn urbà, tal com va quedar palès en la prova de TMB.
Una novetat rellevant d'aquest autobús, aportada per Siemens, és la instal•lació d'un pantògraf al sostre, que li permet recarregar durant la jornada de treball en els orígens i finals del recorregut, mitjançant una senzilla i poc costosa instal·lació d'un cable elèctric elevat en aquests punts. Per fer-nos una idea, cinc minuts de recàrrega en aquestes parades del trajecte de l'autobús, equivaldrien a uns 20 km.
La velocitat d'aquests models de Rampini se situa en els 65 km/h i gràcies a les seves mesures li garanteixen una agilitat i mobilitat fins i tot pels nuclis antics i històrics de les ciutats.
La gamma d'aquests autobusos RAMPINI es completa amb les versions dièsel i la d'hidrogen.