El programa Interreg Europe, finançat pels fons Feder, ha aprovat el projecte RELOS3, dissenyat i liderat per l‘Ajuntament de Sabadell i que implicarà el treball conjunt entre diferents regions i ciutats europees especialitzades econòmicament en sectors similars als de Sabadell. El projecte, a desenvolupar en quatre anys, rebrà una aportació del Feder de 380 mil euros.
Sota el nom RELOS3 “From Regional to Local: Successful deployment of the Smart Specialization Strategies”, i en consonància amb l’esperit del programa Interreg Europe, es proposa millorar el desplegament de les estratègies d’especialització intel∙ligent (RIS3) arreu d’Europa mitjançant una major implicació dels actors locals i subregionals en aquest procés.
Els socis que acompanyaran a Sabadell durant el projecte –el qual liderarà a través del servei de Promoció Econòmica‐ són regions i ciutats que han decidit especialitzar‐se en sectors similars als de Sabadell com són la indústria avançada i el disseny i les TICs aplicades a la indústria, fet que farà més comparables les bones experiències sorgides en cada regió.
El grup el formen set regions o ciutats: ciutat metropolitana de Bologna (Itàlia); regió de Wielkopolska (Polònia); Ciutat d’Emmen (Països Baixos); Ciutat de Tartu (Estònia); regió Macedònia Oriental (Grècia); Agència de desenvolupament econòmic de Malta; i Sabadell, com a líder del projecte.
Objectius
Un dels objectius principals serà dissenyar accions en l’àmbit del desenvolupament econòmic local en línia amb les estratègies regionals d’especialització intel∙ligent de cada soci. La finalitat és que el conjunt d’accions tingui impacte en l’àmbit local. A més, es buscarà la cooperació transnacional entre territoris amb àmbits d’especialització similars i complementaris.
Les activitats que es duran a terme inclouen tallers transnacionals i visites per intercanviar bones pràctiques sobre com reforçar l'especialització a un territori (des del punt de vista d'empreses, perfils professionals, formació, col∙laboració pública/privada, etc...); la formació de grups de suport local amb entitats del territori per tal de coproduir les accions; esdeveniments d’àmbit local o regional per fomentar la innovació; esdeveniments de capacitació per personal tècnic i càrrecs electes; i estudis de cas.
El projecte tindrà una durada de 4 anys i mig que es dividirà en dues fases de 2 anys i
mig i 2 anys respectivament.
Dels 66 projectes aprovats, 14 són de ciutats espanyoles i només dos són catalanes.
Més informació a: http://bit.ly/2dvk4HR i http://bit.ly/2dRYhIY .