Un sistema carrega en cinc minuts el 80% de la bateria d'un autobús

Endesa acaba de presentar el seu projecte de càrrega ultraràpida per a autobusos elèctrics en el qual treballa juntament amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Aquest sistema permet carregar el 80% de la bateria de l'autobús al final de línia en només cinc minuts, mitjançant un carregador que es connecta a un pantògraf instal·lat al sostre del vehicle.

El sistema consisteix en un mòdul d'uns cinc metres d'altura, semblant a un fanal, que s'ubica a la parada del final de línia de l'autobús, allà on s'atura uns minuts abans d'iniciar de nou la seva circuit. Per la seva banda, el vehicle té instal·lat al sostre el pantògraf retràctil (un dispositiu amb un braç mecànic) que a través d'un sensor detecta quan ha arribat al punt on hi ha el mòdul on ha de carregar-se. Quan està estacionat aquí, el braç del pantògraf es desplega fins unir-se a la campana del sistema de càrrega. Amb una potència de 400 kW, aquest sistema és capaç d'omplir la bateria de l'autobús fins a un 80% de la seva capacitat en tan sols cinc minuts.

Actualment s'estan realitzant les obres d'instal·lació al carrer Cisell, prop de la plaça del Nou. El carregador estarà connectat al Centre de Control d'Endesa, des d'on s'enviaran les dades que es compartiran amb TMB i que permetran saber, en temps real, l'activitat que està desenvolupant el dispositiu i l'estat del vehicle connectat. La posada en marxa del carregador ha requerit, també, la instal·lació d'un centre de transformació subterrani, exclusiu per al seu funcionament.

La línia d'autobusos metropolitans que es beneficiarà d'aquest sistema és la H16, que uneix el Fòrum de Barcelona amb la Zona Franca, traçant una línia paral·lela al mar que passa per Poblenou, la Vila Olímpica, plaça Catalunya i plaça Espanya, d'uns 12 quilòmetres de longitud. En aquesta línia de la nova xarxa d'autobusos s'integraran dos vehicles articulats de 18 metres de llarg, totalment elèctric i per tant, d'emissió zero, del model Solaris Urbino E18, els primers d'aquestes dimensions fabricats a Europa, que estan actualment en proves per part del departament d'enginyeria de TMB.
 

 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top