Una app millorarà l'orientació de les persones amb ceguesa al transport públic

Les principals estacions de la línia L9 Sud del metro, les parades de la línia de bus H12 i de la plaça d'Espanya tindran etiquetes interactives amb informació de servei i descripció dels espais. Es tracta d'una prova pilot de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per millorar l'accessibilitat i autonomia de les persones amb discapacitat visual al transport públic de la ciutat.

Avançar cap a una mobilitat més equitativa que garanteixi l’accessibilitat universal al transport públic és un dels eixos del Pla de mobilitat urbana 2013-2018.

Aquest és l’objectiu de TMB, que ha iniciat una prova pilot en 9 estacions de l’L9 Sud del metro, 67 parades de bus de la línia H12 i 15 de la plaça d’Espanya amb l’aplicació NaviLens, que ajuda a l’orientació i afavoreix l’autonomia de les persones amb ceguesa.

El sistema ofereix informació sonora sobre les parades, les línies, el temps previst d’arribada i les alteracions del servei. En el cas de les estacions de metro, també inclou una descripció dels accessos, el vestíbul, les escales, els ascensors i les andanes.

Per fer-ne ús, només cal descarregar i instal·lar l’aplicació gratuïta, que està disponible per a tots els dispositius.


Etiquetes fàcils de detectar


La nova tecnologia NaviLens fa servir un nou tipus de codi QR de colors, denominat ddTags, que pot llegir-se en moviment, a distància i amb una perspectiva angulada, de manera que no és necessari enfocar amb precisió la càmera del mòbil.

A més, l’aplicació orienta l’usuari amb indicacions de veu perquè ubiqui aproximadament on són les etiquetes.

 

tornar al llistat de notícies

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top