UPCnet, empresa de serveis TIC del Grup UPC, és la primera companyia de tot l’Estat espanyol que obté la nova norma ISO20000:2011, certificada per AENOR i que li permet ampliar la capacitat dels seus serveis. Aquesta és una aposta d’UPCnet per la qualitat i eficiència que li ha servit per renovar altres certificacions ISO de gestió tecnològica.
UPCnet, empresa de serveis TIC corporatius creada per la Universitat Politècnica de Catalunya, BarcelonaTech (UPC), ha obtingut la certificació ISO 20000:2011 per la gestió dels serveis TIC, la primera que AENOR atorga a una empresa en tot l’Estat espanyol.
A més de l’adaptació als nous requeriments d’aquesta norma de gestió de serveis TIC, UPCnet ha ampliat la capacitat i l'abast a tots els serveis que ofereix en el seu catàleg.
En la seva aposta per la qualitat i l’eficiència, UPCnet també ha renovat recentment les certificacions ISO27001 de sistemes de gestió i seguretat de la informació i UNE166002 de gestió d’R+D+i. A més, ha aconseguit per primera vegada la certificació ISO9001 de gestió de la qualitat, amb la qual acumula ja quatre certificacions oficials (ISO9001, ISO20000, ISO27001 i UNE166002).
UPCnet en xifres
• 149 persones formen el seu equip de treball
• 14 M€ de facturació l'any 2011
• Convenis amb col•lectius, universitats i institucions, entre les quals hi ha, a més de la UPC, la Generalitat de Catalunya, la Corporació Sanitària Parc Taulí, la Diputació de Barcelona, Mercats de Barcelona i la Mútua Asepeyo.
• 45.000 persones usuàries de serveis
• 620 equips de telecomunicacions (inlou la xarxa Wi-Fi)
• Més de 600 servidors
• 70.000 Gbytes d’informació mantinguda
• 35.000 bústies de correu que generen més de 4,8 milions de missatges al mes
• 18.000 punts de xarxa, repartits entre 100 edificis