ENTREVISTA A AGUSTÍ JIMÉNEZ

ENTREVISTA A AGUSTÍ JIMÉNEZ

VICEPRESIDENT DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA I ALCALDE DE TORRE-SERONA

“Amb la implantació del gestor d’expedients electrònics de Gestiona, continuem sumant agilitat als ajuntaments i EMD de les terres de Lleida, Pirineu i Aran”

Agustí Jiménez (Lleida, 1973) és l’actual vicepresident de la Diputació de Lleida i alcalde de Torre-serona, un municipi de 415 habitants a la comarca del Segrià. Jiménez va cursar estudis superiors en Administració i informàtica de gestió i ha treballat com a cap d’informàtica en diverses entitats i empreses del sector privat. A més a més, ha estat autònom realitzant les funcions de direcció i gerència en la seva pròpia empresa de serveis informàtics i tecnològics. A través de la vicepresidència primera de la Diputació de Lleida, ha assumit responsabilitats de govern en les àrees de Cooperació municipal i Noves Tecnologies, la qual cosa li permet connectar la responsabilitat política amb la seva professió, però sobretot, amb la seva passió. 


-   El Gestor d’Expedients electrònics, una eina necessària per guanyar agilitat als ajuntaments i EMD 

Un dels nostres objectius més importants com a govern té a veure amb la necessitat d’agilitzar la gestió administrativa i documental als ens de la província. Això inclou la mateixa Diputació de Lleida, però sobretot, els ajuntaments i EMD que necessiten optimitzar el seu funcionament i no pas veure’l alentit per causa de sistemes de gestió anacrònics i obsolets. Per això hem presentat el nou servei de Gestor d’Expedients, una eina que modernitzarà i farà més eficients les administracions de la província de Lleida.


-  Com funciona el nou gestor d’Expedients electrònics?

El nou Gestor d’Expedients electrònics que s’està implantant a tots els ens locals de la província es el Gestiona, una plataforma al núvol que simplifica les tasques administratives i s’ajusta al cent per cent als horitzons de digitalització que va impulsar per força la pandèmia, però que ara hem d’acabar d’implantar. La seva eficàcia està plenament provada!

Els tràmits burocràtics es redueixen, de la mateixa manera que s’aprima el temps que els treballadors i treballadores dels ajuntaments i EMD han d’invertir en la gestió documental. I esclar, això millora moltíssim la qualitat dels serveis que presten als ciutadans, que és el nostre gran objectiu a assolir.


-   Quins avantatges té per als municipis el nou servei gestor d’expedients?

A més a més, la implantació d’aquest Gestor d’Expedients electrònics permet als ens locals ser més transparents i fer més accessible la informació. Contribuïm a la seguretat i a l’agilitat, que és una de les demandes més importants que ens fa la ciutadania.


-   I per què és tan important el desplegament de la fibra òptica?

L’equip de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida també està treballant intensament en el desplegament de la fibra, en accions coordinades amb la Generalitat de Catalunya. L’últim projecte que hem dut a terme ha estat a Sant Guim de Freixenet, on s’ha desplegat una extensió de fibra total de 3.565 metres lineals. 

La realitat de les nostres comarques de Lleida, Pirineu i Aran exigeix que posem l’accent en la interconnexió territorial. De fet, els nostres plans de repoblament en l’àrea de Cooperació Municipal, que també dirigeixo, avancen en la mateixa línia: la de dotar de recursos cada kilòmetre quadrat de territori i la d’oferir les mateixes oportunitats als ciutadans, sigui quin sigui el punt de la província on vulguin viure i treballar.


-   Perquè és tan important la ciberseguretat?

Finalment, i alineats amb els objectius globals en matèria de noves tecnologies, des de la Diputació de Lleida tampoc podem perdre de vista la seguretat en línia. Hi ha estudis [Radiografía del Estado de la Ciberseguridad, CyberSecurity World y Red Seguridad en col·laboració amb la Fundación Borredá] que ens indiquen que més d’un 60 % de les empreses espanyoles han rebut més ciberatacs durant l’any 2023. Les administracions no podem viure alienes a aquesta realitat. De fet, en els últims dotze mesos s’han produït ciberatacs de diversa consideració en ens tan rellevants com l’Hospital Clínic de Barcelona, la Diputació Foral de Biscaia o l’Agència Tributària. 

Un dels nostres objectius, des del Departament de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida, també té a veure amb la implantació d’un sistema seguretat que ja estem oferint als ajuntaments i EMD i que despleguem de manera conjunta amb l’Agència de Ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya i el CCN-CERT. Es tracta d’un programa capaç de detectar dissonàncies en la transferència de dades per avançar-nos a possibles atacs que posin en risc els sistemes públics i, de retruc, a la ciutadania.


 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top