ENTREVISTA A FERNANDO PINO

ENTREVISTA A FERNANDO PINO

DIRECTOR JURÍDIC VALIDATED ID

"Els àmbits d'acció de la signatura electrònica VIDSigner actualment són molt variats: OAC, inspecció, serveis socials, actes, signatura de convenis, biblioteques ..."

Sobre Validated ID: Validated ID ofereix seguretat i senzillesa per als processos de signatura electrònica i de verificació d'identitat digital. ViDSigner és el seu servei SaaS de signatura segura per escenaris presencials i remots.

Validated ID ofereix seguretat i senzillesa per als processos de signatura electrònica i de verificació d'identitat digital. ViDSigner és el seu servei SaaS de signatura segura per escenaris presencials i remots. Combina la senzillesa en l'ús amb la seguretat de la criptografia i la biomètrica. Els seus diferents tipus de signatura es combinen entre si per adaptar-se a les necessitats d'equips i persones.

Validated ID és a més partner internacional de DocuSign, amb el qual s'ha realitzat una completa integració en les dues direccions, el que permet combinar les signatures realitzades amb Docusign amb signants de ViDSigner i viceversa.


- Fer que els tràmits presencials derivin cap a un expedient i arxiu electrònic és un dels principals reptes que tenen les administracions, ¿ViDSigner és una solució?

És clar, un dels problemes de l'actual llei de procediment administratiu és que sembla desentendre’s de l'atenció presencial en l'àmbit de l'administració electrònica, com si fossin mons paral·lels. A Validated ID oferim amb ViDSigner Bio un servei especialment pensat per a formalitzar els tràmits presencials amb signatura manuscrita electrònica, el que permet als Ajuntaments aconseguir un expedient 100% electrònic sense necessitat de recórrer a la figura del funcionari habilitat que no convenç ningú.


- Quins diferents mètodes de signatura ofereixen als seus clients?

A Validated ID creiem fermament que cada situació requereix una forma de signar diferent, és el que nosaltres anomenem "canals de signatura". No és el mateix fer un tràmit presencial que en línia, tenir al ciutadà "pre-registrat" que no, recórrer a l'actuació administrativa automatitzada, ... En aquesta línia hem creat els següents canals:

1. ViDSigner Bio. Signatura manuscrita en suport electrònic, molt similar a la signatura en paper però amb els avantatges de la signatura electrònica.
2. ViDSigner Centralized. L'ús dels certificats digitals de sempre però custodiats i gestionats de manera segura pel prestador que els emet o nosaltres mateixos depenent dels requeriments normatius.
3. ViDSigner Remote. Signatura per evidències en la qual es guarda traça de tot el procés de signatura i es conclou amb una clau única enviada al mòbil del ciutadà.
4. ViDSigner DNIe. Permet signar a aquells que tenen un DNIe 3.0 per NFC amb el seu telèfon intel•ligent.
5. ViDSigner Stamper. Segell electrònic per a l'actuació administrativa automatitzada.

Tots aquests canals són combinables i compatibles entre si, de manera que en un mateix document un signant pot usar el seu certificat digital, un altre fer una signatura manuscrita i concloure amb un segell d'òrgan, per exemple.


- Quantes Oficines d'Atenció Ciutadana disposen ja de ViDSigner?

Actualment tenim al voltant de 100 clients de l'administració pública, la majoria d'ells per donar servei a les Oficines d'Atenció Ciutadana, tot i que els casos d'ús són molt variats. És relativament habitual que un organisme accedeixi a ViDSigner com a solució a l'atenció ciutadana presencial i acabi fent-lo servir en els escenaris més variats.


- Llavors, ViDSigner també s'utilitza en altres àmbits fora de les OAC?

És clar, en realitat qualsevol document que ara mateix s'estigui signant en paper és susceptible de signar-se amb ViDSigner. Els àmbits d'acció actualment són molt variats: inspecció, serveis socials, actes, signatura de convenis, biblioteques ... Un dels avantatges que aporta ViDSigner és que permet la signatura manuscrita en mobilitat, la qual cosa permet resoldre processos complexos d'abordar amb altres sistemes de signatura electrònica.


- Què ha suposat per a les administracions la implementació d'aquest servei?

La veritat que estem molt orgullosos especialment de la resposta de les administracions, ells ens transmeten una gran satisfacció pels resultats obtinguts, és com si els haguéssim donat la clau a portes que no sabien com obrir. A més dels avantatges més evidents com la reducció de paper, els beneficis que ens reporten són molt variats: s'elimina la necessitat d'habilitació de funcionaris, no cal escanejar documents innecessàriament, permet agilitzar els tràmits, estalvi de costos, estalvi de temps, els recursos de personal poden dedicar-se a tasques més productives, mobilitat...

Un aspecte molt important per als organismes és la resposta ciutadana i aquí l'experiència és immillorable, ja que oferim és un model molt proper al ciutadà, fàcil, la gent pot llegir el document còmodament, l'experiència és realment similar a la de signar un paper.


- De quina manera ViDSigner es posiciona en el nivell més alt de garanties tècnic jurídiques, reduint les possibles vulnerabilitats a mínim?

La seguretat jurídica és el pilar més important del nostre servei, en tots els canals. En aquest sentit no escatimem en cap detall que pugui ajudar mínimament a reforçar les garanties jurídiques del servei.
Un exemple molt significatiu és el de la garantia que el signant pot veure i és plenament conscient del que està signant. Dit així, sembla un requisit obvi i de fet ho és, però estem assistint darrerament, a la penetració de sistemes de signatura biomètrica mitjançant dispositius de captura de signatura on el ciutadà únicament pot estampar la seva signatura, però no veure el document, això genera una inseguretat gravíssima que pot ser acceptable per a recollir un paquet a Correus, però mai hauria de ser admissible en un tràmit administratiu. A Validated ID mai anteposem els costos a la seguretat jurídica, som responsables i garants del servei que prestem.


- Amb quins sistemes de gestió dels ajuntaments es pot integrar ViDSigner?

La participació del partner integrador és clau per a l'èxit del servei, al cap i a la fi som una peça més en el gran engranatge de la gestió administrativa, de manera que actualment estem integrats en els principals sistemes de gestió com esPublico, T-Systems, Absis Berger-Levrault, Audifilm, Add4u o el Grup Meana. A més comptem amb partners sense programari propi però amb un gran coneixement dels processos administratius, com Peakway, que facilita enormement l'èxit dels projectes.

 

Aquest espai web utiliza  cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto
Top